منتشر شده

نتیجه گیری نهایی؛ باشگاه خانگی یا باشگاه عمومی؟

در ادمه مقالات قبلی درباره تفاوت‌های باشگاه خانگی و عمومی، در پایان به نتیجه گیری کلی می‌رسیم:

عدم استمرار در تمرین باشگاه خانگی

اگر شما در کلاس‌هایی مثل یوگا و زومبا شرکت می‌کنید، دلیل بسیار خوبی برای عضویت در باشگاه دارید مخصوصاً اگر اولویت شما چربی‌سوزی باشد و یا برای بیشتر افراد، تردمیل جای کلاس را نمی‌گیرد، مگر برای افرادی که کاملاً تمرکز می‌کنند و به‌راحتی و به‌مدت طولانی از تردمیل استفاده می‌کنند.

هیچ‌چیزی حریف جو کلاسی‌ که پر از افرادی با ذهن‌های یکسان، موزیک انرژی بخش با صدای بلند و مربی انگیزه‌بخش است، نمی‌شود. همچنین، احتمال این‌که بخواهید زودتر از کلاس خارج شوید، کم می‌شود چون خیلی خجالت‌آور است.

می‌خواهید در خانه ورزش کنید؟ آماده شوید

کسانی که باشگاه خانگی دارند، ورزش را شروع می‌کنند ولی احتمال این‌که در کارشان استمرار داشته‌باشند، خیلی کم است (اگر آمادگی‌اش را نداشته‌باشند). پژوهشی در روزنامۀ پزشکی رفتاری، یافته‌است افرادی که در خانه‌شان دستگاه‌های ورزشی دارند، ورزش را شروع می‌کنند ولی احتمال این‌که در کارشان استمرار داشته‌باشند، کم است.

همۀ ما افرادی را می‌شناسیم که تردمیل و الیپتیکال داشته‌اند ولی اکنون، بیشتر شبیه یک بنای تاریخی هستند تا یک وسیلۀ ورزشی. ولی شما می‌توانید با تجهیز حرفه‌ای و صحیح باشگاه‌ خانگی خودتان، یک محیط جذاب داشته باشید و هیچوقت از تمرین در خانه خسته نشوید. برای این کار میتوانید از راهنمایی تخصصی مشاوران ما استفاده کنید.

تماس با ما

نکته کلیدی: باشگاه خانگیتان را تا آنجا که می‌توانید، انگیزه‌بخش کنید. دام‌های روانشناسی را بشناسید تا دفعۀ بعدی که سعی می‌کنید‌ بگویید«روزم نیست» یا هر مزخرف دیگری که به خودتان می‌گویید، اسیرشان نشوید.

کلام آخر

نگرش متفاوت

ورزش‌کردن در خانه‌تان با ورزش‌کردن در باشگاه پولی متفاوت است. هر دوی آنها نقاط ضعف و قوتی دارند. بعضی مواقع، این نقاط قوت و ضعف، تفاوت باطنی ندارند و فقط ظاهری‌اند. با نگاه‌کردن به تفاوت‌های این‌دو، شما راحت‌تر می‌توانید تصمیمتان را بگیرید.

اعتماد به نفس

برای کسانی‌که از افراد حرفه‌ای باشگاه می‌ترسند و احساس راحتی نمی‌کنند، تمرین در خانه ایده‌آل است. شما می‌توانید اعتماد به نفستان را در خانه تقویت کنید و سپس به  باشگاه بپیوندید.

هیجان راه‌اندازی باشگاه خانگی

ساختن باشگاه خودتان، هیجان خارق‌العاده‌ای دارد؛ اضافه‌کردن تجهیزات و وزنه‌ها، دیدن پیشرفت‌کردن آن. خریدن تجهیزات جدید و بالابردن پتانسیل آن، هیجان خاصی دارد. دستگاه مولتی وی زد به دلیل طراحی زیبا و تولید براساس رنگ دلخواهتان می‌تواند فضای بسیار زیبایی را در خانه و یا محل تمرین شما ایجاد کند. به زودی مطالبی درباره نحوه رنگ‌آمیزی و نورپردازی باشگاه خانگی را برای شما آماده خواهیم کرد اما اگر عجله دارید می‌توانید همین حالا با مشاورین ما در زمینه باشگاه خانگی صحبت کنید. (تماس با ما)

از هر دو دیدگاه استفاده کنید

اگر خوش‌شانس هستید و پول کافی دارید، می‌توانید هم باشگاه خانگی و هم عضویت باشگاه داشته‌باشید. همه‌اش این‌دو را جابه‌جا کنید تا از مزیت‌های هردو برخوردار شوید. وقت ندارید امروز ورزش کنید؟ هوا بد است؟ اشکال ندارد، در خانه‌تان ورزش کنید. نیاز دارید کسی، در روز تمرین پا، شما را زیر نظر بگیرد و به شما انگیزه دهد؟ به باشگاه بروید.

مهم چیزی است که از آن استفاده می‌کنید

آیا شما از باشگاه خانگیتان استفاده می‌کنید؟ آیا حواس شما به راحتی پرت می‌شود، امروز و فردا می‌کنید، انگیزۀ ورزش‌کردن ندارید؟ اگر شما از آن نوع افرادی هستید که فقط دو هفته ورزش می‌کنند و سپس می‌گذارند دستگاه‌هایشان خاک بخورد،‌ چه فایده‌ای دارد که در ابتدا باشگاه خانگی داشته‌باشید، درست می‌گویم؟ در این‌صورت، عضو باشگاه شوید.

اگر در باشگاه عضو شده‌اید و دائماً جلسات را از دست می‌دهید فقط به خاطر آماده‌شدن، جمع‌کردن وسایل، فکر کردن به رفت‌وآمد و زمانی که می‌گیرد؛ چسبیدن به چیزی که پایدار نیست، فایده‌ای ندارد. در این صورت، در خانه ورزش کنید و گاراژ یا خانه خودتان را به باشگاه تبدیل کنید.

مطلب پیشنهادی: کلسترول چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید