منتشر شده

متاورس چیست و تاثیر متاورس در ورزش؟

سلام اینجا استودیو وزنه اس .. قراره با هم توی این مقاله درباره تکنولوژی جدید و هیجان انگیز و یا شاید برای خیلی ها ترسناک و عجیب یعنی متاورس صحبت کنیم .. دنیایی جدید و مجازی که امروزه یکی از بحث برانگیز ترین موضوع روز دنیا شده .. دنیایی که قراره تا چند سال دیگه زندگی تمام انسان هارو به طورجدی تحت تاثیر و یا حتی تغییر بده!

بریم با هم ببینیم اصلا متاورس چی هست و داستانش چیه ..

برخلاف ایران که عموم مردم اصلا نمیدونن متاورس چیه توی تمام دنیا علاوه بر اینکه شناخت به این دنیا و حوزه دارن .. فعالیتشونم توی متاورس شروع کردن و خیلیام زمیناشونو اونجا خریدن!

متاورس ترکیبی از دو کلمه متا و یونیورس هست که متا به معنای فراتر و یونیورس به معنای جهانه به همین دلیل کلمه متاورس به معنای دنیایی فراتر از جهانه .. متاورس و دنیاش رو اگر بخوام به ساده ترین زبان ممکن براتون بگم میشه دنیاییه که انسان هایی که نمیتونن به صورت فیزیکی نزدیک هم باشن رو به صورت مجازی دورهم جمع میکنه .. متاورس دنیاییه که عینک های واقعیت مجازی رو روی چشم هاتون میذارید وبه یه دنیای جدید وارد میشین .. دنیایی که هر جا که بخواید میتونید برید و با هر آدمی تعامل داشته باشین و هر کاری بخواید انجا بدین اون هم به سرعت و بدون نیاز به جابه جایی فیزیکی مثلا در کسری از ثانیه میتونید از محل کارتون وارد فضای باشگاه بشید و شروع کنین به ورزش کردن .. و انقدراین فضا واقعیه که شما کاملا احساسات مشابه تجربیات واقعی رو حس میکنین .. پیشنهاد میکنم بهتون فیلم ردی پلیروان رو حتما ببینید .. خیلی خوب فضای متاورس رو بهتون نشون میده و خیلی بهتر میتونید فضا و دنیای متاورس رو درک کنید.

اما این دنیای عجیب متاورس چه تاثیراتی روی حوزه ورزش میذاره؟

بذارید با یه مثال براتون بگم .. ایرانیا عاشق فوتبالن .. توی اطرافیان کم ندیدیم که فلانی طرفدار پروپا قرص مثلا ریال مادریده و آرزوشه یه بار بره ورزشگاه بین هوادارای رءال و از نزدیک بازی رو ببینه .. اما چقدر این آرزو تحقق پیدا میکنه؟ چند نفر دلشون خواسته برن فلان کشوراما نتونستن .. ولی متاورس این شرایط رو فراهم میکنه! توی دنیای متاورس همه از سراسر دنیا میتونن بلیط بگیرن و خودشونو به ورزشگاه برسونن تا از اون فضای بی نظیر و هیجان انگیز ورزشگاه لذت ببرن .. یکی از چیزایی که برای خودم هیجان انگیزه مثلا شما میتونین توی دنیای متاورس از نزدیک ورزشکارای مشهوررو ببینی و باهاشون صحبت کنی .. یا حتی میتونی باهاشون رقابت کنی .. خیلی میتونه جالب باشه که مثلا بتونی با اسطوره ات بازی کنی و مسابقه بدی!

در کل توی دنیای متاورس شما میتونید در هر زمان و هر جا که هستید و هر رشته ورزشی که دوست دارین مثل شمشیر بازی .. بسکتبال .. والیبال .. فوتبال و … رو انجام بدین

توی دنیای ماشینی امروز که زمان کمه و خیلی از افراد توی خونه تمرین میکنن و نمیرسن برن باشگاه بدنسازی .. متاورس اون فضای خوب ورزش رو برای افراد ایجاد میکنه و خیلی راحت و بدون جابه جایی میتونن وارد باشگاه بشن ..  یه امکان خیلی خوب دیگه ای هم که داره اینه که شما میتونین با بهترین مربی ها و درهر لوکیشنی تمرین کنید ..

توی این مقاله سعی کردم در حد مقدماتی شمارو با متاورس اشنا کنم .. دنیایی که درصد کمی از ایرانی ها با اون اشنا هستن و با توجه به اینکه خیلی وقته زندگی ها تغییر کرده و ۹۰ درصد از تحصیل .. کار.. معاشرت و زندگی آدم ها به صورت انلاین سپری میشه .. این تغییر قراره به صورت خیلی حرفه ای تر و جدی تر با دنیای متاورس ادامه پیدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید